Da Gottfried im Augenblick ja eher weniger im Forum erscheint , werde ich mal den Text sinngemäß übersetzen:Yana hat geschrieben:Hej Alla vänner på forumet!
Jag får lov att ursäkta att jag ej har skrivit tidigare.
Under sommaren så har jag varit i Göteborg och spelat in grunderna till nya CDn.
Det känns oerhört positivt och det kommer att bli en mäktig CD med många känslor.Vi har spelat in 11 låtar.
Sången kommer att läggas på så snart grunderna är fixade på bästa vis.
Jag kan tyvärr inte ge Er ett specifikt datum än när CDn är färdig...
MEN jag hoppas att ni kan skriva på min nya hemsida om Ert intresse.
Då kan jag göra en bedömning hur många CD som ska tryckas upp.
Nya hemsidan;
http://www.yana.nu.
Tyvärr blev det inget av Open Flair i Tyskland.
Men jag försöker hitta nya festivaler!Jag ger inte upp.
Här i Kiruna så har vi minus 15 grader och massor av härligt vit pudersnö!
Jag kommer att uppträda på Linneåretsavslutning i Jukkasjärvi i December!
Gäster som kommer dit då är bla, Kung Carl-Gustaf och Silvia, Nobelpristagare och Fuglesang.
Ha det så gott!
Er vän Yana
Entschuldigt, dass ich nicht früher geschrieben habe. Im Sommer waren wir in Göteborg und haben angefangen, unsere neue CD einzuspielen. Ein tolles Gefühl, es wird eine tolle CD mit vielen Gefühlen. Wir haben 11 Lieder aufgenommen. Das Lied wird aufgelegt werden, sobald wir die Grundarbeit abgeschlossen haben.
Leider kann ich euch kein genaueres Datum nennen, wann die CD rauskommt. Aber ich hoffe, dass ihr auf meiner Internetseite anmeldet, ob ihr Interesse habt. Dann kann ich beurteilen, wie viele CDs ungefähr gepresst werden sollen.
Die neue Adresse: http://www.yana.nu
Hier in Kiruna haben wir -15° und herrlichen Puderschnee.
Leider ist nichts aus dem Open Flair Festival geworden. Aber ich versuche neue zu finden. Ich gebe nicht auf!
Im Dezember werde ich einen Auftritt anlässlich des (Karl von) Linne- Jahresabschlusses in Jukkasjärvi haben, zu Gast werden u. a. der König mit Gemahlin, Nobelpreisträger und Fuglesand (schw. Astronaut) sein.
Macht's gut!