Prata svenska i Dortmund

Här får du prata som hemma i Sverige. Du kan även läsa och diskutera svenska nyheter.
Hier wird schwedisch + deutsch gesprochen und über die schwedische Sprache diskutiert. Auch Anfängerfragen sowie kleine Übersetzungstipps sind willkommen!
Hedda

Prata svenska i Dortmund

Beitrag von Hedda »

Hej, jag heter Hedda och jag bor i Dortmund.
jag började läsa sista sommaren. Då var jag i Mainz och läste tillsammans med en kompis. Men hon är ännu i Mainz och jag i Dortmund och mina böcker har ingenting att göra, utom stå på/i hyllan.

Finns det någon som kommer också från Dortmund eller någonstans i närheten av Dortmund, så vi kan läsa tillsammans?

Hej så länge,
Hedda

hedda @ streber24.net

Laubfrosch/Lövgroda
Aktives Mitglied
Aktives Mitglied
Schwedisch-Kenntnisse: Grundkenntnisse
Lebensmittelpunkt: Deutschland

Re: Prata svenska i Dortmund

Beitrag von Laubfrosch/Lövgroda »

Hej Hedda,

Fastän det är en gammal thread, jag vil svara dig, eftersom vi kanske kan möter oss för läsa och prata tillsammans.

Mitt namn är Stefan och jag bor i Dorsten. Jag kommer visserlingen från Gelsenkirchen och vet, att det är "fiendeland" men eftersom Du inte är orignal från Dortmund det kanske går! :wink:

Jag lära mig svenska för nästan 2 år, men bara på datoren och därför fela mig många mojlighetar att praktisera. För ett halve år sedan jag nu har en möjlighet at prata en gång varje månad med en svensk kollega.

Kanske du är interesserad, att kontakta mig.

Jag skulle glädjas mig.

Hejdå
Hejdå

Lövgroda och hans kusk Stefan från Dorsten i Tyskland

Antworten Vorheriges ThemaNächstes Thema