Prata svenska
Re: Prata svenska
jo det skulle var kul att kunna prata lite, fast det är lite svårt när ingen svarar
finns det några Göteborgare här inne ??
finns det några Göteborgare här inne ??
hejsan!
varför finns det inga meddelanden? tycker det är jätte synd! det finns ju många som pratar svenska och alla hävdar ju att de vill prata... så VAR ÄR NI??????
kanske det är lite krångligt att hitta just det här forumet...?
vi måste kanske sprida det lite mer att det faktiskt finns ett ställe här på nätet där man får prata svenska...
hoppas att träffas snart.
annars, ha det så bra och njut av hösten och snart vintern (i alla fall alla i de norra delarna)
varför finns det inga meddelanden? tycker det är jätte synd! det finns ju många som pratar svenska och alla hävdar ju att de vill prata... så VAR ÄR NI??????
kanske det är lite krångligt att hitta just det här forumet...?
vi måste kanske sprida det lite mer att det faktiskt finns ett ställe här på nätet där man får prata svenska...

hoppas att träffas snart.
annars, ha det så bra och njut av hösten och snart vintern (i alla fall alla i de norra delarna)

- Dietmar
- Admin
- Lebensmittelpunkt: Deutschland
Tjena!

Och så är det bra att sätta en länk till forumet, om ni har en egen websida eller blog.
Var pluggar du nånstans?
Det får ni gärna göraorsatjej hat geschrieben:vi måste kanske sprida det lite mer att det faktiskt finns ett ställe här på nätet där man får prata svenska...![]()

Och så är det bra att sätta en länk till forumet, om ni har en egen websida eller blog.
Var pluggar du nånstans?
jag pluggar i sollefteå (utgående från umeå universitet), men vi har kurser tillsammans med svenska räddningsverket på sandö! därför är utbildningen förlagd till sollefteå - känner du igen den där lilla stan? ligger mellan östersund och sundsvall, vid ångermanälven.
de får mycket snö idag!
just det, programmet heter Internationell kris- och konflikthantering
bor och/eller jobbar du i sverige?
de får mycket snö idag!
just det, programmet heter Internationell kris- och konflikthantering
bor och/eller jobbar du i sverige?
Hejsan,
jag är ny här, har faktiskt hittat hit på grund av Mankell-tävlingen. Men nu har jag upptäckt det här forum. Jag skulle faktiskt gärna prata lite svenska då och då. Jag är tysk, bodde i Stockholm i några år och jag tror att jag lärde mig spåket ganska bra. Men nu känns det tyvärr som om jag tappar lite av mitt ordförråd varje år och det är ju synd.
Alltså, hjälp alla till för att jag inte förblir en dum tysk som inte längre kan prata det där fina språket.

Kramar, Max
jag är ny här, har faktiskt hittat hit på grund av Mankell-tävlingen. Men nu har jag upptäckt det här forum. Jag skulle faktiskt gärna prata lite svenska då och då. Jag är tysk, bodde i Stockholm i några år och jag tror att jag lärde mig spåket ganska bra. Men nu känns det tyvärr som om jag tappar lite av mitt ordförråd varje år och det är ju synd.

Kramar, Max
- Dietmar
- Admin
Tjena Max,
välkommen hit! Om du hittat hit pga tävlingen, så har ju ljudboken redan lönat sig
Man är ju förstås ingen "dum tysk" bara för att man är sämre på svenska än en någon "inföding" -- men jag förstår vad du menar.
Vad gjorde du i Sthlm då?
Dietmar
välkommen hit! Om du hittat hit pga tävlingen, så har ju ljudboken redan lönat sig

Man är ju förstås ingen "dum tysk" bara för att man är sämre på svenska än en någon "inföding" -- men jag förstår vad du menar.
Vad gjorde du i Sthlm då?
Dietmar
- Dietmar
- Admin
Nej, jag har nog aldrig varit i Sollefteå; kanske åkt igenom nån gång.orsatjej hat geschrieben:känner du igen den där lilla stan?
Själv pluggade jag data och lingvistik i Uppsala, "studenternas stad"; men det var ett tag sedan dess.
"Internationell kris- och konflikthantering" låter ju väldigt spännande! Vad blir man då, diplomat kanske?
Hjälp jag far inte till det med a och a pa min dator, finns de nagot trick?