Prata svenska

Här får du prata som hemma i Sverige. Du kan även läsa och diskutera svenska nyheter.
Hier wird schwedisch + deutsch gesprochen und über die schwedische Sprache diskutiert. Auch Anfängerfragen sowie kleine Übersetzungstipps sind willkommen!
Mrs.Half-Swedish

Re: Prata svenska

Beitrag von Mrs.Half-Swedish »

jo det skulle var kul att kunna prata lite, fast det är lite svårt när ingen svarar

finns det några Göteborgare här inne ??

Anonymous

Beitrag von Anonymous »

jag tror inte, därför det är en tysk sida.

orsatjej
Aktives Mitglied
Aktives Mitglied

Beitrag von orsatjej »

hejsan!
varför finns det inga meddelanden? tycker det är jätte synd! det finns ju många som pratar svenska och alla hävdar ju att de vill prata... så VAR ÄR NI??????
kanske det är lite krångligt att hitta just det här forumet...?
vi måste kanske sprida det lite mer att det faktiskt finns ett ställe här på nätet där man får prata svenska... :)
hoppas att träffas snart.
annars, ha det så bra och njut av hösten och snart vintern (i alla fall alla i de norra delarna) :)

Dietmar
Admin
Lebensmittelpunkt: Deutschland

Beitrag von Dietmar »

Tjena!
orsatjej hat geschrieben:vi måste kanske sprida det lite mer att det faktiskt finns ett ställe här på nätet där man får prata svenska... :)
Det får ni gärna göra :-)
Och så är det bra att sätta en länk till forumet, om ni har en egen websida eller blog.

Var pluggar du nånstans?

orsatjej
Aktives Mitglied
Aktives Mitglied

Beitrag von orsatjej »

jag pluggar i sollefteå (utgående från umeå universitet), men vi har kurser tillsammans med svenska räddningsverket på sandö! därför är utbildningen förlagd till sollefteå - känner du igen den där lilla stan? ligger mellan östersund och sundsvall, vid ångermanälven.
de får mycket snö idag!
just det, programmet heter Internationell kris- och konflikthantering

bor och/eller jobbar du i sverige?

Max Schnautzer

Beitrag von Max Schnautzer »

Hejsan,

jag är ny här, har faktiskt hittat hit på grund av Mankell-tävlingen. Men nu har jag upptäckt det här forum. Jag skulle faktiskt gärna prata lite svenska då och då. Jag är tysk, bodde i Stockholm i några år och jag tror att jag lärde mig spåket ganska bra. Men nu känns det tyvärr som om jag tappar lite av mitt ordförråd varje år och det är ju synd. :( Alltså, hjälp alla till för att jag inte förblir en dum tysk som inte längre kan prata det där fina språket. :oops: :wink:

Kramar, Max

Dietmar
Admin

Beitrag von Dietmar »

Tjena Max,

välkommen hit! Om du hittat hit pga tävlingen, så har ju ljudboken redan lönat sig :-)

Man är ju förstås ingen "dum tysk" bara för att man är sämre på svenska än en någon "inföding" -- men jag förstår vad du menar.

Vad gjorde du i Sthlm då?

Dietmar

Dietmar
Admin

Beitrag von Dietmar »

orsatjej hat geschrieben:känner du igen den där lilla stan?
Nej, jag har nog aldrig varit i Sollefteå; kanske åkt igenom nån gång.

Själv pluggade jag data och lingvistik i Uppsala, "studenternas stad"; men det var ett tag sedan dess.

"Internationell kris- och konflikthantering" låter ju väldigt spännande! Vad blir man då, diplomat kanske?

Tina

Beitrag von Tina »

Tjena
å
Va kul att det börja likna något p

Tina

Beitrag von Tina »

Hjälp jag far inte till det med a och a pa min dator, finns de nagot trick?

Antworten Vorheriges ThemaNächstes Thema