Nån som vill prata Svenska ??
Re: Nån som vill prata Svenska ??
det var hos EURES i Berlin de erbjuder en kurs varje tisdag. De säger vilka jobb de söker i olika länder och vad man måste kolla innan man flytter. T.ex. försäkringer, pension och sånt. Och sen berätter de också om vilka bidrag man kan få ... det kan jag bara rekomendera
- Dietmar
- Admin
- Lebensmittelpunkt: Deutschland
Hej,tigerelch2004 hat geschrieben: tyska agenturen av ett svenkst företag i Tyskland så jag kan öva svenska språket med min kompis varje dag
visst är det bra att få gratis "lektioner" på jobbet varje dag!
Får vi se... "svenskt företag i Tyskland"... vad kan det vara? Ikea? Nokia? Scania? Du behöver inte avslöja det förstås. Men om ni händelsevis säljer Estrella chips så vill jag köpa ett årsförråd

- Dietmar
- Admin
- Lebensmittelpunkt: Deutschland
Hm, okej. Kommer du ihåg vilka yrken som sökes i Sverige just nu? Kanske en Top-5-lista...?Mrs.Half-Swedish hat geschrieben:De säger vilka jobb de söker i olika länder
Sov gott!
Dietmar
Tyvärr det är inte Estrella - jag jobba på pappertillverkaren KLIPPAN AB. De har brukarna i Skåne( Klippans Bruk ) och Småland ( Lessebo Bruk).Dietmar hat geschrieben:Får vi se... "svenskt företag i Tyskland"... vad kan det vara? Ikea? Nokia? Scania? Du behöver inte avslöja det förstås. Men om ni händelsevis säljer Estrella chips så vill jag köpa ett årsförråd
Vi sälja papper i Tyskland via pappers grossister. Vi har färgat papper, papper för "Beipackzettel für die pharmazeutische Industrie" och flera mer...
För mig är det inte svart at läsa Svenska men pratar är lika en häck jag måste övervinda.

ha en bra dag

Vad synd att det inte är Marabou LOL ...
hmm dietmar du ville har en topp 5 lista ....
I stort sätt var det nog snickare, målare och såna .... kort sagt allt som inte är handelsutbildning eller akademisk ...
Angående Skånska .... oj vad jag inte tycker om dialekten hehe .... det är samma med Småländska .... lol

hmm dietmar du ville har en topp 5 lista ....
I stort sätt var det nog snickare, målare och såna .... kort sagt allt som inte är handelsutbildning eller akademisk ...
Angående Skånska .... oj vad jag inte tycker om dialekten hehe .... det är samma med Småländska .... lol

Oi, Svenska på VHS i Tyskland (Heidelberg), det var ett jätte stor äventyr! 
Jag tror SFI (Svenksa för invandrare) här i Sverige var bäst. I alla fall är det cool att snaka svenska med sina compisar.

Jag tror SFI (Svenksa för invandrare) här i Sverige var bäst. I alla fall är det cool att snaka svenska med sina compisar.
Hej!!
Jag var i Uppsala för Uppsala international summer session. Det var kul att lära mig där svenska.
I Oktober är en europeiska messa i Berlin från arbedsförmedling. Man kan informerar sig över mögligheter att jobba i europeiska länderna.
Jag var i Uppsala för Uppsala international summer session. Det var kul att lära mig där svenska.
I Oktober är en europeiska messa i Berlin från arbedsförmedling. Man kan informerar sig över mögligheter att jobba i europeiska länderna.
dessa informationskurser är varje vecka i berlin tisdagar kl. 14:00 .... mycket spännenade .... kan jag bara rekomendera.