Menschen aus Göteborg gesucht / Göteborgare sökes!
Menschen aus Göteborg gesucht / Göteborgare sökes!
Hejsan =)
Jag vill flytta till Gbg de kommande månader och söker nu folk som bor i Gbg som kan hjälpa mig eller åtminstone svara på frågorna.
Suche Menschen, die selbst nach Gbg ausgewandert sind und mir ein paar Tipps geben können. Meldet euch hier oder bei [email protected]
Hoffe es meldet sich jemand[/quote]
Jag vill flytta till Gbg de kommande månader och söker nu folk som bor i Gbg som kan hjälpa mig eller åtminstone svara på frågorna.
Suche Menschen, die selbst nach Gbg ausgewandert sind und mir ein paar Tipps geben können. Meldet euch hier oder bei [email protected]
Hoffe es meldet sich jemand[/quote]
Re: Menschen aus Göteborg gesucht / Göteborgare sökes!
Tjena, tyvärr kan jag inte hjälpa dej, men vill du veta mer om Stockholm eller Helsingborg så fråga på.
Vänliga hälsningar Tina
Vänliga hälsningar Tina
tack ska du ha men Gbg är min drömstad lol och jag vill helst flytta ditt.
Naja ,det gör ju inget, Göteborgere är ju trevliga människor, staden är fin men dialekten är hemsk. Jag önskar dej lycka till, med det du har för dej.
jag älskar faktisk dialekten
De e ju klart, de e ju din drömstad, så jag hade inte väntat mej något annat.
haha kan du berätta lite om dig själv ?
Ja själv klart, jag är född i Helsingborg, uppväxt i Stockholm, ett år var jag på Kreta, och nu sen 10 år bor jag i Bayern, i en jätten liten ort som heter Ottobeuren. Jag åker med jämna mellanrum till Sverige och Grekland. Det är lite info om mej, berätta lite om dej?
Varför vill du flytta till Sverige?
Varför vill du flytta till Sverige?
Det låter mycket intressant, fast för mig otroligt att det finns folk från Sverige som flytter till Tyskland, fast det finns säkert Svenska som har samma problem för mitt val
ok, nu till mig. Jag bor i Berlin och läser svenska sen jag är 16. efter studenten var jag au pair i göteborg i nästan 2 år och efter min utbildning vill jag flytta dit för gott. det var den korta versionen
ok, nu till mig. Jag bor i Berlin och läser svenska sen jag är 16. efter studenten var jag au pair i göteborg i nästan 2 år och efter min utbildning vill jag flytta dit för gott. det var den korta versionen
Nästan alla fran min klass, har varit eller är utomlands. Men på något sett dras vi alla tillbaka. Jag är 29 år, så efter min student gav jag mej av igenom hela europa med min kompis, som förresten bor i Australien, hon treffade en kille i Grekland, chansade och har det ganska bra, men för henne är det långt att komma hem, då har jag det lättare, jag lider av hem längtan just nu. Men det känns bra att skriva av sej på svenska.