Anerkennungsjahr in Schweden ab 1.10.01 (Sozialwesen)
Anerkennungsjahr in Schweden ab 1.10.01 (Sozialwesen)
Hejsan!<p>Ich bin seit einiger Zeit auf der Suche nach einer Stelle in Schweden ab dem 1.10.01<br>Bin für ziemlich alle sozialen Bereiche offen. Vielleicht könnt Ihr mir ja Tips geben. Spreche sehr gut schwedisch.<br>Über Internetadressen von Erlebnispädagogischen Einrichtungen oder über Fachzeitschriften wäre ich ziemlich dankbar.<p>Tack så mycket för hjälpen<p>Astrid<p>
Re: Anerkennungsjahr in Schweden ab 1.10.01 (Sozialwesen)
: Hejsan!<p>: Ich bin seit einiger Zeit auf der Suche nach einer Stelle in Schweden ab dem 1.10.01<br>: Bin für ziemlich alle sozialen Bereiche offen. Vielleicht könnt Ihr mir ja Tips geben. Spreche sehr gut schwedisch.<br>: Über Internetadressen von Erlebnispädagogischen Einrichtungen oder über Fachzeitschriften wäre ich ziemlich dankbar.<p>: Tack så mycket för hjälpen<p>: Astrid<br>Arbetstillfällen för folk med social utbildning och bakgrund finns det gått om. Du behöver visserligen hitta nåt som motsvarar kraven av Din utbildare. Frågan är också om Du kommer att administreras som student eller som arbetande. Står Du fullt till arbetsmarknadens förfogande tar Du kontakt med arbetsförmedlingen. Deras hemsida är ordnad efter yrkesgrupper och kommuner. Ring kommunerna och fråga direkt och personligen. Du behöver även ha kunskap om den svenska sociallagstiftningen, förvaltningssystemet och samhället för övrigt. http://www.ams.se heter arbetsförmedlingens sida. Komunerna har en egen sida har "kommunnamnet.se" som adress. Tar sedan kontakt med socialförvaltningen. Hälsningar, Werner <br>
Re: Anerkennungsjahr in Schweden ab 1.10.01 (Sozialwesen)
: Hejsan!<p>: Ich bin seit einiger Zeit auf der Suche nach einer Stelle in Schweden ab dem 1.10.01<br>: Bin für ziemlich alle sozialen Bereiche offen. Vielleicht könnt Ihr mir ja Tips geben. Spreche sehr gut schwedisch.<br>: Über Internetadressen von Erlebnispädagogischen Einrichtungen oder über Fachzeitschriften wäre ich ziemlich dankbar.<p>: Tack så mycket för hjälpen<p>: Astrid<p>
würde auch gerne mein Anerkennungsjahr in Stochholm oder
: Hejsan!<p>: Ich bin seit einiger Zeit auf der Suche nach einer Stelle in Schweden ab dem 1.10.01<br>: Bin für ziemlich alle sozialen Bereiche offen. Vielleicht könnt Ihr mir ja Tips geben. Spreche sehr gut schwedisch.<br>: Über Internetadressen von Erlebnispädagogischen Einrichtungen oder über Fachzeitschriften wäre ich ziemlich dankbar.<p>: Tack så mycket för hjälpen<p>: Astrid<p>Hallo Astrid,<br>bin gerade zufällig auf dieser Seite gelandet. Würde auch gerne nächstes Jahr meine Anerkennungsjahr Sozialpädagogik in Stockholm oder Göteborg machen.Freue mich über Infos.Bin gerade dabei mein schwedisch wieder aufzubessern