Ja, jag tror att man vill för mycket ibland....även om det kan ju egentligen inte skada, eller hur? Bara om man verkligen blir frusterad...det får man inte vara...annars är det inte fel att ha lite motivation tycker jag.
Jag är doktorand i fysik och nu i sommaren fanns det flera bra ställe att åka till för mig. Första var en liten seminar om spektroskopi/analytisk kemi i Zürich. Bara två dagar, och bara lite fritid där, men ändå mycket roligt. Just nu är jag på en "summer school" om plasmafysik i norra tyskland, idag är sista dagen. Det var 10 dagar här, så vi hade också helgen att se omgivningen/åka till kusten,... många internationella studenter här, flera från USA, några från Tyskland, några från ungern, två ifrån Norge (väl, en tysk och en japan som jobbar i Norge

), en spansk och en från Polen. Vi fick sova i vandrarhemmet, det var lite samma känslan som på "Klassenfahrt" några år sen...
Veckan efter nästa veckan blir det slutkonferensen av EU-projekten där jag jobbade med (som sagt i södra Frankrike). Det finns mycket att förbereda tills dess (presentation osv). Ska väl bli roligt att se min handledare från Sverige igen och kunna prata lite svenska kanske...även om huvudspråken är väl engelska.
Jag läste franskan bara i skolan och jag är långt ifrån att vara flytande - men det räcker för semester eller små konservationer...
Jag tycker också att språk är en fantastisk hobby, men jag vet inte riktigt om jag ska besöka språkkurs i VHS igen...kanske fördjupningen av min franska eller spanska?
Tyvärr finns det ingen konservationskurs i svenska, bara kurser för nybörjare (kurs 1 & 2). Det finns en kurs om svensk barnliteratur, men den är bara varje 2:a/3:e veckan. Jag får se---