Modern klädsel och rumpor

Här får du prata som hemma i Sverige. Du kan även läsa och diskutera svenska nyheter.
Hier wird schwedisch + deutsch gesprochen und über die schwedische Sprache diskutiert. Auch Anfängerfragen sowie kleine Übersetzungstipps sind willkommen!
Fhre Schweden: Mit Stena Line nach Skandinavien: Sassnitz-Trelleborg

Hans

Modern klädsel och rumpor

Beitragvon Hans » 28. März 2008 11:49

Insändare Motala Tidning.
Angående klädsel.
Varför dölja en snygg häck med ett fult häng?
Jag kliar mig lite i huvet efter att i flera dagar läst om grabben som inte fick äta lunch för han hade häng på byxorna.
Och jag pendlar hela tiden, kanske är jag för gammal för att förstå med mina 28 år.
Ena stunden tycker jag att ”va sjutton låt honom äta, det har han ju gjort förut”. Andra stunden förstår jag att andra inte vill se på hans rumpa när de äter även om den är prydd med färgglada kalsonger.
Men ska de förbjuda hänget så får de nog sätta lite fler regler.
Vad sägs om att tjejer inte får ha för låg midja för när de sätter sig ner visar de hela rumpan?
Och då menar jag verkligen hela, för deras rumpor brukar prydas av en liten stringtråd.
Då borde inte heller tjejerna ha hur urringat som helst, för det är väl inte så nyttigt att sitta där med brösten halvt ute heller. Ja, jag vet inte. Vissa regler är bra konstiga, andra är konstigt bra.
Själv tycker jag nog att antingen låter man folk ha på sig vad de vill. Eller så får de införa uniform, för det går inte att bara förbjuda en sak utan att se över alla andras kläder.
Jag tycker personligen att det där hänget är det mest oattraktiva som finns. Jag tycker om när karlar har en snygg häck och de har rätt jeans på sig. Man kan ju inte sluta titta.
Så jag kommer nog aldrig förstå varför man frivilligt gör så att häcken inte syns.
För mig är det som om jag skulle ta och linda in mina bröst så de blev platta. Folk vet att de finns där under men de syns inte på samma sätt längre.
Är det inte lite så att vi lockar andra med våra kroppsdelar?
Killar tittar på våra häckar och bröst (jaja, ögonen om de får ljuga själva). Och vi tittar på killars häckar, händer eller annat.
Lika lite som min karl skulle vilja att jag gömde mina bröst vill jag att han drar ner byxorna så han inte har någon häck.
Så dra upp byxorna, grabbar, och dra åt skärpet. Det är ju häcken vi vill åt, på rätt sätt.
Vill vi se era kalsonger så drar vi väl av era byxorna bakom stängda dörrar.

Ida
Hälsar
Hans
:smt006

jörgT
Schweden Guru
Schweden Guru
Schwedisch-Kenntnisse: fließend
Lebensmittelpunkt: Schweden

Re: Modern klädsel och rumpor

Beitragvon jörgT » 29. März 2008 15:04

:lol: :lol: :lol: :lol: