Grattis till jobbet och allt. Det låter som ni har det riktigt bra.
Hur länge har du varit i Sverige innan din man kom?
Svenskana är som du säger. De är glad att man kan deras språk. Men å andra sidan, tänk vad vi skulle säga om någon lär sig tyska så fort. Jag kommer ihåg att jag träffade folk från Poland i Tyskland som lärde sig tyska och då var jag också ganska överaskat att det gick så bra så fort. Själv hör jag bara mina fel...

(men trots allt vet jag att det är ganska bra som det är)
Jag vet också vad din man menar när han säger att det inte är viktig längre vilken språk dem prata på tvn. Självklart: man förstår ju inte verkligen varje ord. Men i stort sätt och det är väl så att man inte längre tänker på det att det är faktist svenska och inte tyska eller engelska.
Jobbintervjun är verkligen inte så lätt. Det hade jag också flera gånger bara på svenska och jag fick tre jobb så. Det är roligt och man kan vara stolt över det, tycker jag i alla fall.
Nu hade jag semester och hade nästan bara tyskana som kontakt - i fyra veckor! I måndags kände jag mig lite osäker faktist när jag skulle börja jobba igen. Men det kom ju tillbaka allt. Efter bara flera minuter kännde jag mig tryck igen. Vill bara blir bättre med gramatiken... Därför ska jag anmälla mig till svenska A i hösten. Hoppas att jag klara den bra och kan fortsätta med svenska B sen. Vi får se vad det blir.
Jag önskar er att det fortfarande blir så bra för er som det nu låter
Hälsningar
WIebke